Efter ett idogt vattnande med Glayva bestämde jag igår att det var dags att färdigställa kakan. Först ett lager mandelmassa (för att det är gott och för att det hindrar icingen från att bli missfärgad av kakan och för att jämna ut ytan). Sedan ett tjockt lager icing som jag köpte i Skottland, dvs kavelbar kristyr i mandelmassekonsistens. Sedan måste den förstås pyntas också, jag avstod från att köpa speciella plastdekorationer och köpte inte ens järneks-, eller murgrönebladskakformar så därför blev det lite stjärnor och julens datum. Hushållsfärgen höll dock inte vad den lovade utan blev rosa snarare än röd. Runt nederkanten lägger jag vita pudriga chokladbitar som föreställer snöbollar… På bilden är den bara halvdekorerad, jag lade till text med superbra ‘skrivkristyr’ som jag köpt i Skottland men förstörde sedan hela kakan med att försöka lägga till ‘golden dust’, så nu är det gulaktiga smutsliknande ränder och fläckar över hela härligheten. Vi får hoppas att den åtminstone är god (fast det är ju tveksamt, christmas cake är ju sällan det…)